...

Sukurti universalūs metaliniai laiptai

Lakštinio metalo laiptai yra gera alternatyva betoninėms konstrukcijoms. Metalinis rėmas, susidedantis iš dviejų eitynių, kainuos apie 800 USD, tuo tarpu jūs galite jį patys sukurti esamai angai – šiame straipsnyje mes apsvarstysime, kaip tai padaryti.

Lakštinio metalo laiptų ypatybės

Norėdami savarankiškai pastatyti žygiuojančius laiptus iš metalo, turėtumėte mokėti gaminti maistą (arba sugebėti kreiptis į gerą suvirintoją paslaugoms gauti), šiek tiek suprasti brėžiniuose, sudaryti schemas, eskizus būsimos konstrukcijos dizainui. Prieš pradėdami tiesioginį idėjos įgyvendinimą, turite atkreipti dėmesį į šiuos dalykus:

• ar tiesūs ar pasukami laiptai bus tinkami esamoje angoje – ar kambario matmenys tai leidžia, ar ji neužstos įėjimų ir išėjimų (galbūt geriau teikti pirmenybę kompaktiškai sraigtai konstrukcijai, ar pasirinkti apimtį labiau suapvalintą versiją);
  • surinkimo operacijos turėtų būti atliekamos tik parengus išsamų projektą, apskaičiavus medžiagą – priešingu atveju įmanoma neracionaliai pjaustyti metalą, neteisingai suvirinti elementus, o tai lems naujas pinigų išleidimas ar ilgesnį gamybos procesą (reikės atlikti pakeitimus);
  • kokiame remonto (statybos) etape yra objektas – tai nulems suvirinimo tipo kambaryje pasirinkimą (elektrodas ar argonas), papildomų darbų galimybę (tvirtinimas šiltų grindų srityje, gipso išmontavimas, fasadų pašalinimas ir kt.);
  • laisvos vietos buvimas konstrukcijai sukurti – laiptų detales geriau virti į vieną konstrukciją ne iš karto vietoje, o atskirame kambaryje ant lygaus paviršiaus (arba svetainėje, su sąlyga, kad tai niekam netrukdo, nepažeidžia esamų dekoracijų)..

Projektavimo darbai

Kai atsižvelgiama į visus niuansus, yra visos laiptų pjaustymo ir suvirinimo sąlygos, pabrėžiami finansai, tada galite pereiti prie pirmojo gamybos etapo. Apsvarstykite galimybę sukurti dviejų aukštų namo laiptus. Konstrukcijų projektavimas susideda iš šių etapų:

Matavimų atlikimas

Būtina tiksliai išmatuoti angų plotį laiptų vietoje, aukštį tarp „nešvarių“ grindų ir „švarių“ grindų skirtumą, grindų storį, įėjimų ir išėjimų vietą pastate. Taip pat svarbu žinoti medžiagą, iš kurios gaminamos sienos ir lubos, kad būtų galima kloti tinkamas tvirtinimo detales.

Sukurti universalūs metaliniai laiptai Matavimų atlikimas name

Brėžinių sudarymas

Visų pirma, turite apskaičiuoti laiptelių skaičių namuose. Norėdami tai padaryti, padalinkite atstumą tarp „švarių” grindų 150 mm (optimalus aukščio aukštis), suapvalinkite rezultatą. Mes pasirenkame tinkamą laiptų plotį, remdamiesi turima anga (paimsime 1100 mm dydį – kad laiptai tiksliai tilptų į kambarį). Plane nubraižome laiptelių vietą (artėjant prie 300 mm dydžio). Jei neįmanoma atitikti optimalių verčių, jas pakoreguojame taip, kad būtų patogu judėti laiptais aukštyn (remiantis formule 2h + s = 600). Taip pat nepamirškite apie platformą, kuri turėtų būti bent jau tokia pat plati, kaip ir mūsų laiptų plotis bendrų matmenų atžvilgiu..

Sukurti universalūs metaliniai laiptai Laiptų skaičiaus ir jų aukščio nustatymas

Sukurti universalūs metaliniai laiptai Pastatyti laiptai pagal planą

Žinant, kaip laiptai atrodys iš viršaus, turite nubrėžti jo vaizdus šoniniuose vaizduose. Norėdami tai padaryti, būtina sujungti anksčiau apibrėžtus laiptelių aukščių taškus su protektoriaus galu.

Iškart pavaizduokite laiptelių storį (mes darome laiptus iš lakštinio metalo 3 mm), po kurio būtina atkreipti strypus. Jų plotis turėtų būti ne mažesnis kaip 130 mm, tai taip pat priklauso nuo laiptų pločio (kuo daugiau atramų, tuo platesnė konstrukcija, tuo daugiau ji turėtų būti sutvirtinta). Mums šis dydis bus 143 mm. Iš karto padaliname stringerius į dalis pagal lapo dydį (kopėčias pagaminsime iš 1250×2500 ir 1000×2000 mm lakštų)

Sukurti universalūs metaliniai laiptai Laiptų vaizdas iš šono

Sutelkdami dėmesį į bendrą požiūrį, sukuriame trūkstamas detales. Taigi, mes nurodome stygų vietą sienų atžvilgiu. Nuo išorinio laiptelių krašto atsitraukiame 60 mm, kad galėtume pakopų pakopą sumontuoti (namo sienos nėra idealiai lygios, todėl „apsidraudžiame“). Tarp stygų klojame jungiamuosius vamzdžius 30×30 mm – kad konstrukcija būtų tvirtesnė.

Sukurti universalūs metaliniai laiptai Laiptų projektas

Taip pat turėtumėte galvoti apie konstrukcijos tvirtinimo taškus. Mūsų pastatas pagamintas iš gelžbetonio, todėl naudosime M12 inkarą. Kad būtų galima tvarkingai pritvirtinti kopėčias, reikės ir hipotekos plokščių – pažymime vietas, kur ketiname jas montuoti..

Jei pastatas pagamintas iš putplasčio bloko ar kitos trapios tvirtinimo medžiagos, sienose gali būti naudojamos skylės, kurių abiejose pusėse yra flanšai, sujungti segtuku ir veržlėmis..

Sukurti universalūs metaliniai laiptai Montavimo taškai

Sukurti universalūs metaliniai laiptai Įterpti elementai

Po to mes išsamiai apibūdinsime elementus, kuriuos reikės naudoti norint sukurti laiptus:

Reikiamo medžiagų ir eksploatacinių medžiagų kiekio apskaičiavimas

Norėdami nustatyti reikiamą laiptų lakštų skaičių, mes atliksime pjaustymą, kurio pagrindu mes iškirpsime elementus.

Sukurti universalūs metaliniai laiptai Iškirpti lakštai

Suskaičiuojame vamzdžių, įdėtų dalių, lakštų, eksploatacinių medžiagų skaičių, kaip rezultatą gauname:

• lapas 3 mm 1250×2500 – 6 vnt.
  • lapas 3 mm 1000×2000 – 1 gabalas.
  • vamzdis 30×30 – 15 m
  • lakštas 5 mm – 700×200 mm
  • inkaro varžtas М12 – 12 vnt..

Nedelsdami nuspręskime, kokius įrankius ir medžiagas reikės laiptams gaminti:

• žymeklis
  • elektrodai
  • perforatorius
  • gręžtuvas inkarui М12
  • riebalų šalinimo priemonė (alkoholis)
  • metalinis gruntas
  • metalo laužas, jungiamosios detalės
  • vamzdžiai, rąstai rekvizitams

Projekto kainos nustatymas

Apskaičiuokime reikalingų medžiagų kainas: bus išleista apie 600 USD.

Nuspręsime dėl įrankio kainos (tarkime, kad turime suvirinimo aparatą, šlifuoklį, perforatorių ir matavimo elementus): pasirodys maždaug 200 USD..

Konstrukcijų gamyba ir montavimas

Parengiamieji veiksmai

Pjaustomos dalys iš lakšto, pjaustomi vamzdžiai. Remdamiesi anksčiau parengtomis pjovimo schemomis ir brėžiniais, mes sukuriame elementus tolesniam surinkimui. Ant metalinių lakštų mes pažymime elementų kontūrus (su žymekliu, tada aštriu peiliu nupieškite siluetus), iškirpkite juos šlifuokliu su pjovimo diskais. Mes supjaustome vamzdžius į reikiamas dalis. Taip pat mes išpjaustėme hipoteka laiptams pritvirtinti naudodami šlifuoklį, gręžkite skylutes gręžtuvu su gręžtuvu, kurio skersmuo 13 mm..

Sukurti universalūs metaliniai laiptai

Kopėčių dalių suvirinimas. Mes įdėjome pynės ant lygaus paviršiaus lygiagrečiai viena kitai, sujungdami jų pradinius taškus vienoje linijoje. Ant strypų klojame stovus ir pakopas, griebiame dalis kartu. Mes kontroliuojame matmenis, o tada nulašiname. Mes sujungiame stygas su vamzdžiais 30×30.

Konstrukcijos paruošimas montavimui. Mes išvalome nelygumus nuo suvirinimo šlifuokliu ir apskritimu. Mes nuriebaliname visas dalis ir mazgus alkoholiu, tada gruntuojame, leidžiame išdžiūti.

Montavimo darbai

Lygių nutraukimas. Mes įveikėme „švarių“ grindų lygį objekte. Antrojo aukšto grindų lygį perkelkite ant antros sienos vandens lygiu ir pieštuku. Norėdami pritvirtinti pirmąją laiptų dalį, pažymėkite laiptelių aukščio lygius.

Pirmųjų hipotekų įrengimas. Inkarų pagalba flanšus pritvirtiname prie antro aukšto lubų, prie sienos. Norėdami tai padaryti, mes gręžiame skylutes inkarui su perforu, montuojame korpusą į sieną, pritvirtinkite plokštelę varžtu.

Pirmosios laiptų dalies tvirtinimas. Mes suviriname kopėčias prie anksčiau sumontuotų flanšų (pirmiausia ant sriegių), naudokite vamzdžių gabalus, apdailos lakštus, kad sujungtumėte skirtingas plokštumas. Mes palaikome laisvą laiptų kraštą vamzdžiu (rąstu). Tikriname laiptelių horizontalumą, vertikalumą, aukštį. Tada galutinai nušveičiame visus sąnarius..

Šių hipotekų montavimas ir etapinis laiptų dalių tvirtinimas Mes nuolat kartojame kiekvienos laiptų dalies veiksmus. Nepamirškite valdyti dydžių ir lygių. Sutvirtinę visus žygius, nuimame atramas, patikriname laiptų tvirtumą (galite ant jų vaikščioti, peršokti), jei reikia, sutvirtiname juos papildomomis hipotekomis..

Apdailos medžiagos pasirinkimas

Metalinis laiptų rėmas gali būti geras pagrindas apklijuoti medžiu ar akmeniu. Taip pat galite palikti laiptus be jokios apdailos – ši parinktis tinka gamybos vietose (arba kaip laikina galimybė). Po visų „nešvarių darbų” namuose geriau uždengti laiptus – kad nepakenktų subtilios medžiagos.

Prieš baigdami konstrukciją, svarbu galvoti apie tvorą, įdiegti reikiamas hipotekas, numatyti tvirtinimo taškus (tai galite padaryti po apmušimo, tačiau tam reikės didesnio tikslumo).

Norėdami užsakyti dalis, pagamintas iš akmens ar medžio, turite apgalvoti visas jungtis, sudaryti brėžinius. Taigi, šonines ir apatines laiptų dalis uždengsime 12 mm gipso plokštėmis, o laiptelius uždengsime 35 mm storio (protektoriaus) ir 20 mm (aukščio) akmeniu, šiuos matmenis iš anksto nustatėme projektavimo etape (vietoje akmens galite naudoti įvairių rūšių medieną)..

Sukurti universalūs metaliniai laiptai Priešais laiptus akmeniu

Metalinės kopėčios yra patikima ir patvari konstrukcija, kuri atlaikys dideles apkrovas. Tuo pačiu metu tai tikrai įmanoma savarankiškai sukurti esamiems matmenims.

Įvertinkite šį straipsnį
( Kol kas nėra įvertinimų )
Petras Patarejas
Svarbiausios ekspertų rekomendacijos
Comments: 2
  1. Karolis Kazlauskas

Ar universalūs metaliniai laiptai yra tinkami namams ir lauko terasoms? Kaip galima juos pritaikyti skirtingiems aukštai, paviršiams ir formoms? Ar jie atsparūs klimato sąlygoms, temperatūros pokyčiams ir korozijai? Ar jų dizainas pritaikomas estetiškai patrauklios išvaizdos? Kiek amžių galima tikėtis naudojant tokius laiptus? Kokia yra jų kaina ir ar tai verta investicija?

Atsakyti
    1. Deimantė Jankauskaitė

Universalūs metaliniai laiptai yra labai tinkami tiek namams, tiek lauko terasoms. Juos galima pritaikyti skirtingiems aukštai, paviršiams ir formoms, nes jų konstrukciją galima pritaikyti pagal poreikius. Metaliniai laiptai yra atsparūs klimato sąlygoms, temperatūros pokyčiams ir korozijai, jei naudojama aukštos kokybės medžiaga. Jų dizainas gali būti pritaikytas estetiškai patraukliai išvaizdai, siekiant daryti įtaką bendrai architektūrinės kompozicijos vertei. Tikslus laiptų tarnavimo laikas priklauso nuo naudojamos medžiagos ir laikymosi taisyklių. Metalinių laiptų kaina gali skirtis priklausomai nuo dydžio, medžiagos ir dizaino. Išlaidos už universalius metalinius laiptus gali būti vertos investicijos, nes jie yra ilgaamžiai ir praktiški.